Fischer RC4 The Curv

Narty RC4 The Curv to największa nowość w kolekcji Fischer’a 2016/2017. Te narty są stworzone przez wielkich ekspertów narciarstwa alpejskiego: Hansa Kanussa, Mike’a von Gruningena i Kristiana Ghedina. The Curv został wykonany z najlepszych materiałów, a dopracowanie go co do najmniejszych szczegółów zajęło nieco ponad 2 lata.

narty fischer rc4 curv dtx

Konstruktorzy The Curv zastosowali tutaj mnóstwo technologii m.in. Triple Radius, czyli potrójny promień skrętu zapewniający ekstremalnie dynamiczne zachowanie podczas skrętu; Progressive Sidecut, czyli progresywne taliowanie umożliwia jazdę zarówno krótkim, średnim jak i długim skręnem- w zależności od potrzeb i upodobań. Z kolei pokrycie Diagotex TM i płyta Curv Booster zapewniają poprzeczną sztywność nart. Ta dwusekcyjna płyta zapewnia zawrotną szybkość dynamicznych i precycyjnych skrętów. Generalnie The Curv konstrukcją przypomina narty występujące w Pucharze Świata, różnica jest jednak taka, że są one nieco łagodniejsze, czyli do poszusowania również na zboczach.

Zastosowane technologie:

Triple Radius System – Geometria nart oparta na wielu promieniach skrętu w serii The Curv poprawia kontrolę i transfer mocy na każdym etapie zakrętu – od zainicjowania skrętu po ostatnią fazę przyśpieszenia przy wyjściu z zakrętu.
Charakter Size- W nowej serii nart Fischera The Curv każda długość nart zaprojektowana jest tak aby dopasować się idealnie do preferowanego stylu jazdy użytkownika. Każdy rozmiar nart posiada odrębną geometrie dostosowaną do potrójnego promienia skrętu, dzięki czemu narta doskonale układa się w zakręcie o dowolnym łuku zarówno krótkim, średnim jak i długim.

Diagotex TM – Wibracje są potencjalnym wrogiem kontroli. Innowacyjna technologia Diagotex TM to poprzeczne pasy karbonowej siatki ograniczające skręcanie się konstrukcji i umożliwiające nartą szybki powrót do oryginalnego kształtu. Diagotex pomaga przeciwstawić się silę odśrodkowej i zmniejsza ugięcie podczas zakrętów pokonywanych z duża prędkością. Pozwalana na precyzyjne prowadzenie nart po obranym łuku dostarczając maksimum mocy i stabilności.

Beech Poplar Wood Core – Drewniany rdzeń narty wykonany z dwóch odmian drzewa – specjalnej odmiany Buku oraz Topoli. Dla uzyskania najlepszych właściwości drewno pozyskiwane jest z drzew w odpowiednim wieku. Dzięki temu drewno jest twarde, o dużej wytrzymałości i doskonałych parametrach technicznych. Drewno z Buku zapewnia stabilność połączona z lekkością i doskonale zbalansowany flex narty. Dodatkowo dzięki swoim właściwością drewno topolowe poprawia płynność jazdy na nartach i nadaje nartą większej zwrotności.

Air Carbon TI 0,8 – Niezwykle lekki i wytrzymały materiał będący połączeniem węglanu (Air Carbon) i tytanalu. Gwarantuje doskonałą jakość jazdy i lepszą kontrolę nad nartami. Drewniany rdzeń pokryty podwójną titanalową powłoką o grubości 0,8 mm, wzmocniony kompozytem węglowym – Air Carbon. Konstrukcja wpływająca na doskonałe trzymanie krawędzi i płynną jazdę.

race_the_curv_fischer_action_photo

Sandwich Sidewall Construction – Drewniany rdzeń z podwójną, titanalową powłoką, całość konstrukcji wzmocniona włóknem węglowym (Air Carbon). Efekt? Doskonałe trzymanie krawędzi i wyjątkowa płynność jazdy.

World Cup Tunning – Technologia wykańczania krawędzi i ślizgów nart. Narty szlifowane są najwyższej jakości maszynach – takich, których używa się również do wykańczania nart jeżdżących w Pucharze Świata.

Racetrack Plate – Technologia wprowadzona w sezonie 2012/2013. Oparte na zasadzie Flowflex (specjalne połączenie wiązania z nartą, na odcinku pod butem pozwalające na swobodne wygięcie narty, dzięki czemu nie traci ona kontaktu ze śniegiem i zachowuje idealny tor jazdy) ale o 30% lżejsze. Rozwiązanie typy rail – nie wymaga nawiercania płyty. Jeszcze łatwiejsza i szybsza zmiana rozmiaru. Płyta Racetrack stosowana jest tylko w najwyższych modelach nart z linii RC4, Progressor oraz limitownej C-Line.

Sintered Bases – Spiekany ślizg zapewnia najwyższe osiągi, jest trwały i łatwy utrzymaniu. Bardzo dobrze absorbuje wosk, nasmarowany jest znacznie szybszy od tłoczonego. Ma dużą gęstość molekularną przez co jest bardzo żywotny.